Compromís per Alfafar va presentar al ple del 8 de juny demà una proposta de declaració de Bé Immaterial d’Interès Cultural per a la societat musical del Centre Instructiu Musical d’Alfafar.  Proposta que es va a votar a favor pel plé i per tant es declara a la CIMA, Bé Immaterial d’Interès Cultural.

La banda del CIMA, agrupació musical hereva de la Banda Primitiva d’Alfafar, ha estat guanyadora de nombrosos certàmens des de l’inici del segle XX, i té una antiguitat documentada de més de cent anys. cima 3
L’agrupació musical del CIMA posseeix un arxiu d’especial rellevància, una escola d’educands i una significativa integració en la societat d’Alfafar, amb més de sis cents socis i centenars de músics formats, molts d’ells professionals.
Durant decennis, la vida cultural d’Alfafar ha girat entorn de l’agrupació del CIMA i els seus locals. Per tot això, hem proposat la declaració de BIC per posseir uns valors destacats i representatius de la nostra cultura.
Compromís per Alfafar amb el patrimoni cultural i les societats mucima actualsicals d’Alfafar.