El dissabte 10 de Juny 2017 els companys i companyes de Compromís Alfafar van assistir a la manifestació convocada a Valencia per un finançament just per al País Valencia.

Si la Comunitat Valenciana haguera rebut un finançament per habitant equivalent a la mitjana d’Espanya al llarg del període 2002-2013, la nostra administració autonòmica hauria ingressat 12.433 milions d’euros addicionals.

Aquests recursos equivalen a més del 50% del creixement del deute públic autonòmic al llarg del període. Altres comunitats, incloses algunes amb una renda per capita superior a la mitjana, han obtingut recursos per habitant per damunt de la mitjana.

Amb un finançament com el d’aquestes comunitats, la nostra podria tindre un deute públic autonòmic molt inferior a l’actual, hauríem pogut gastar més en serveis públics fonamentals.

Les inversions de l’Estat són un altre dels factors fonamentals. A pesar d’aglutinar quasi l’11% de la població espanyola, la nostra Comunitat mai ha rebut més del 10% de les inversions de l’Estat. De fet, el més freqüent ha sigut que les dites inversions se situaren entre el 6 i el 7%.

Els valencians i les valencianes portem massa temps maltractats. No hi ha cap explicació raonable, més que la prolongació de velles inèrcies històriques, a les quals en massa ocasions s’ha sumat una falta de pressió reivindicativa per la nostra part.

Sense oblidar les nostres pròpies responsabilitats i disposats a posar el millor de nosaltres en l’interés d’espentar amb energia i constància la Comunitat Valenciana, ens considerem amb una immensa força moral per a exigir del Govern d’Espanya un tracte just. (manifest escrit pels companys de Paiporta)

Tots els municipis del País Valencia estem patint aquesta infravaloració per part del estat espanyol. A Alfafar com a la resta del País diem Prou, volem un finançament just.

Els valencians no som ciutadans de segona classe. Volem un tracte just.