Compromís per Alfafar ha presentat una moció al Ple de l’Ajuntament d’Alfafar perquè inicie davant de la Conselleria de Cultura l’expedient de declaració de Bé Immaterial d’Interès Cultural de la societat musical del Centre Instructiu Musical d’Alfafar. La banda del CIMA, agrupació musical hereva de la Banda Primitiva d’Alfafar, ha estat guanyadora de nombrosos certàmens des de l’inici del segle XX, i té una antiguitat documentada de més de cent anys.
Cima 1 L’agrupació musical del CIMA posseeix un arxiu d’especial rellevància, una escola d’educands i una significativa integració en la societat d’Alfafar, amb més de sis-cents socis i centenars de músics formats, molts d’ells professionals.
Durant decennis, la vida cultural d’Alfafar ha girat entorn de l’agrupació del CIMA i els seus locals. Per tot això, hem sol·licitat la seua declaració com a BIC per posseir uns valors destacats i representatius de la nostra cultura.
Compromís per Alfafar defensa el nostre patrimoni cultural i les societats musicals d’Alfafar.
cima 3 cima 2cima actual