Bona vesprada a totes i a tots:

En primer lloc, agrair-vos la vostra presència hui i ací. Per a nosaltres, la gent que formem el col•lectiu local de COMPROMÍS és una alegria que ja tocava fer: la presentació pública i formal d’un treball que portem a terme des de fa anys. Amb este acte senzill volem dir-vos que renovem el nostre compromís de continuar treballant i contruint.

A ningú se li escapa que acabem d’eixir d’unes eleccions europees que tenen un profund significat de canvi futur. En eixe sentit, pel que ens pertoca i per començar volem agraïr a les 543 persones que han votat COMPROMÍS en les passades eleccions el seu gest i dir ben clar i amb orgull que per als que començàrem a treballar per construir COMPROMÍS en el poble en 2010 eixes 543 persones són COMPROMÍS, són la nostra assemblea. Comptem amb totes elles i ells, vos necessitem a totes i a tots, i des d’ací vos convidem a no ser mèrament electors, sinò a participar-hi activament. I ens comprometem a fer-ho possible.
L’any 2009, en les eleccion europees, el valencianisme polític d’esquerres, representat aleshores pel Bloc Nacionalista Valencià, tragué en el nostre poble 35 vots. Cal recular a l’any 2003 per a trobar un resultat significatiu del valencianisme polític d’esquerres, que se situà en Alfafar amb 370 vots aquell any.

En 2010, partint d’eixa dura realitat per al valencianisme polític d’esquerres, començàrem a construir COMPROMÍS en Alfafar i en el Parc, i passàrem a 440 vots en les municipals de 2011, faltant-nos pocs vots per traure el nostre primer regidor (només ens ho impedí una llei electoral regressiva i encara vigent), i aconseguírem també 549 vots al Parlament Valencià. Un any després consolidàrem 407 vots al servei de traure un diputat al Parlament espanyol, diputat que m’honra tindre hui al meu costat.

La fidelitat del vot a COMPROMÍS en Alfafar és, per tant, un fet destacable. Un reconeixement al treball fet i també una responsabilitat col•lectiva.

No tenim el mínim dubte que en les pròximes eleccions municipals i al Parlament Valencià multiplicarem eixa força social i ciutadana en Alfafar, per situar COMPROMÍS com una força política al servei de l’empoderament popular, dels canvis necessaris en les institucions, com la força que millor represente a casa nostra l’esquerra valencianista i verda, construïda de baix a dalt, amb treball constant i avalada per la presència i participació dels seus militants en la societat civil i, singularment, en els moviments socials, cívics i culturals. 543 gràcies hui, i la seguredat de què formaran part d’este projecte polític obert I cooperatiu milers de ciutadans i ciutadanes més en un futur pròxim.

Volem dir-vos hui que tot això ha sigut possible, en l’àmbit local, per la profunda implicació i pertinença de la gent que conforma COMPROMÍS en el poble als moviments cívics i socials, perquè ha sigut i és veritat eixe eslògan que hem fet servir des de l’inici: SOM COM TU! I perquè hem treballat, ens hem compromés amb la gent, amb la participació en el treball polític també, perquè hem estat actius, on tocava i quan tocava. Se’ns reconeix, fins i tot els adversaris polítics ho fan, que COMPROMÍS en Alfafar ha sigut i és la vertadera oposició al govern municipal del PP, una oposició ferma, però constructiva, que ha sabut dur a l’Ajuntament més de 25 propostes de moció des de 2011, nombroses alternatives i propostes a problemes i situacions que cal resoldre en el poble, i sempre fent costat a la majoria social, a eixa majoria que patix una anomenada crisi, que en realitat és una enorme estafa, que patix la corrupció i la desvergonya amb que els poderosos han convertit la vida pública, que patix les retallades i la repressió dels drets i llibertats, fent costat a eixa majoria social i, especialment, a la gent que més ho necessita, perquè nosaltres som part d’eixa gent, d’eixa majoria. Perquè som poble.

Hem construït, construïm i construïrem, COMPROMÍS així, amb treball, amb honradesa i mans netes, amb transparència, amb horitzontalitat, amb obertura, participant amb els moviment socials i cívics, des del respecte i la cooperació amb la societat civil, arrelats, de baix a dalt, amb participació, lleials als nostres compromisos i a la nostra paraula… Una oposició valencianista, d’esquerres i verda, que ha defensat tot el temps, en el dia a dia, els compromisos adquirits, tant en les institucions com en el carrer, on tocava i quan tocava…, en definitiva aplicant-nos els versos d’Estellés: Assumint la veu del poble i no sent res sinò és ser poble.

No hem nascut per a ser un partit polític més. Som i volem ser una organització política instrument d’un moviment social potent, amb vocació de majoria, pel canvi social, una eina d’empoderament popular.

I com a mostra del que som vull presentar-vos algunes de les cares d’este equip compromés. Vull presentar-vos a Amàlia Esquerdo, a Josep Maria Tarazona, a Carme Equiza, a Salvador Ferrando, a Maria Estrella Garcia-Yévenes, a Rafa Carinyena, a Manuel Christian Lesaëc i a German Gil… Són algunes de les companyes i els companys que hui formen COMPROMÍS en Alfafar, part de l’equip de treball que en els pròxims mesos anirem presentant a tot el poble.

En el col•loqui que mantenim després, per supost, aclarirem o aprofundirem qualsevol cosa que vulgueu proposar. Ara, però, vaig anar acabant. I ho faré aclarint algunes coses que se’ns pregunta amb insistència i legítim interés sobre el futur. A nosaltres ens agrada parlar clar, i a més tenim la convicció profunda que com més clares les coses, molt millor. A paraula donada, paraula complida.

COMPROMÍS té voluntat de constituir-se com a força de govern en Alfafar, no som ni anem a ser la “muletilla” de cap altre, no tenim vocació de ser la “crossa” de ningú. Aspirem a convertir COMPROMÍS en la primera força política municipal, en l’alternativa d’una majoria social i ciutadana.

Volem governar en Alfafar i ho volem fer per a dur a les polítiques municipals un programa al servei de la majoria social i, especialment, de la gent que pitjor ho passa, dels més desfavorits, de la regeneració i l’aprofundiment democràtic, de la transparència i de la participació ciutadana. Ni anem a recular ni tenim cap altre interés. Per tant, ja ho diguem hui per a què ningú no s’enganye ni enganye demà a ningú: en 2015 COMPROMÍS serà una força potent amb representació municipal, amb regidores i regidors a l’Ajuntament d’Alfafar.

Fa pocs anys, vam estar passant fred davant d’un banc alemany a Madrid, per aconseguir que no desnonaren una família del Parc, d’Alfafar, i que no executaren contra ells un ignominiós deute hipotecari. El banc no ens volia ni rebre. Al final, aconseguírem l’objectiu, i férem recular el banc. Aquell matí a Madrid, el grup d’activistes alfafarencs i la família afectada, estiguérem acompanyats per un sol diputat, per un amic, per un company…, Joan Baldoví, diputat de COMPROMÍS al Parlament espanyol.

Moltes gràcies a totes i a tots per la vostra atenció i cedisc la paraula al company Baldo.”